Hakukoneoptimoinnin avulla pyritään varmistamaan, että sivustosi löytyy hakukoneen ensimmäisten hakutulosten joukosta, kun tarjoamiasi palveluita tai tuotteita haetaan. Hakukoneoptimointi ei sisällä taikatemppuja vaan nimensä mukaisesti sivustosi optimointia, jotta hakukoneet, Suomessa yleisimmin Google, arvostavat sivustoasi ja kokevat, että sen sisältö on käyttäjille arvokasta. Optimointia tehdään paitsi sisällölle, myös sivustolle teknisesti.
Verkkosivu-uudistuksen yhteydessä varmistamme, että uudet sivut ovat teknisesti ja sisällön osalta optimoidut, mutta myös pelkkä sisällön tai tekniikan virittäminen jo olemassaoleville sivuille on mahdollista.
Sisällön optimointi aloitetaan avainsana-analyysillä eli hakusanatutkimuksella. Tällä analyysilla kartoitamme yrityksellenne tärkeimmät ja parhaimmat hakusanat ja -lausekkeet, joita potentiaaliset asiakkaat käyttävät hakukoneessa. Näitä avainsanoja hyödyntäen sivuston sisällöt otsikoidaan ja muokataan vastaamaan asiakkaiden tarpeita. Huolehdimme myös sisältöjen meta-kuvauksista sekä linkityksistä sivuston sisällä. Tärkeintä on kuitenkin muistaa, että pelkkä avainsanojen ripottelu sisällön joukkoon ei ole hakukoneoptimointia. Hakukoneet haluavat tarjota käyttäjilleen relevanttia tietoa ja meidän tehtävämme on tuottaa sitä. Avainsanat ovat siis vain viitoitus sille, mistä aiheista sisältöä kannattaa tuottaa.
Verkkosivujen teknisessä hakukoneoptimoinnissa huolehdimme siitä, että sivusto on toimiva, latautuu nopeasti ja on rakenteeltaan looginen, jotta Google ja muut hakukoneet ymmärtävät sitä. Teknisellä hakukoneoptimoinnilla varmistetaan, että sisällön optimointi on mahdollista. Huolehdimme myös, että sivustosi on liitetty Googlen Search Consoleen. Search Consolen avulla mitataan sivuston hausta saamaa liikennettä ja tehokkuutta, ja varmistetaan, että sivusto esitetään parhaalla mahdollisella tavalla Googlen hakutuloksissa.