Kampanjan luova idea, ydinviesti, visuaalinen ilme, valokuvaukset, videokuvaus, somekoulutus, somekampanjat ja niiden toteutus

Kerro jollekin -somekampanja

Vuosi 2021 oli etäopiskelun aikaa. Jyväskylän seurakunnan oppilaitospapit ja -diakoni halusivat varmistaa, että keskusteluavun saaminen on helppoa silloinkin. Tavoitteen saavuttamiseksi saimme suunnitella heille tärkeän kampanjan.

Keskusteluapu löytää etäilevät opiskelijat

“Kampanjasta oli meille iso apu. Sen avulla saimme tavoitettua kohderyhmäämme uudella tavalla, johon emme olisi omin voimin pystyneet. Yhteistyö Visual Fridayn kanssa auttoi meitä kehittämään työtämme myös jatkoa ajatellen, kun kampanja nosti näkyvyyttämme. Kampanjan aikana toiminta oli sujuvaa alkuideoinnista valmiisiin tuotoksiin saakka. Asioista oli helppoa sopia ja kampanjaa suunniteltiin sopivasti omista tarpeistamme, tavoitteistamme ja lähtökohdistamme käsin. Kampanjan visuaalinen ilme oli tyylikäs ja sisällöt helposti lähestyttäviä. Olimme tyytyväisiä lopputulokseen!”

Matti Väätäinen, oppilaitospappi

Oppilaitospapit ja -diakoni tarjoavat maksutonta keskusteluapua kaikille Jyväskylän Lyseon ja Schildtin lukioiden, Gradian, Jyväskylän yliopiston ja JAMKin opiskelijoille sekä henkilökunnalle. Opiskelijoiden haluttiin tietävän tarjolla olevasta avusta, mikä toimii etänäkin.

Halusimme, että kampanja kertoo tarinaa ihmisyydestä. Sekä ilo että suru yhdistää meitä kaikkia – ja niistä kumpikin on kertomisen arvoisia. Etäopiskelun aikana opiskelijoita ohjattiin matalan kynnyksen chat-palveluun ja seuraamaan oppilaitostyöntekijöiden Facebook-sivua.

Somemarkkinointia varten kuvasimme opiskelijoille suunnatusta tuesta kertovia videoita. Markkinointi keskitettiin Facebookiin, Instagramiin ja YouTubeen. Teimme kampanjalle oman chatbotin Messengeriin, josta avun tarvitsija ohjattiin nopeasti henkilökohtaisen avun luo esim. oppilaitospapin WhatsAppiin.

Markkinointia kohdennettiin opiskelijoille kohdennuskriteerien avulla. Maksetun mainonnan avulla kampanja saatiin lähes 20 000 opiskelijan tietoisuuteen. Mainonnasta kohti yhteydenottoa siirtyi kampanjan aikana noin 400 opiskelijaa. Noin 10 % videoiden katselijoista siirtyi lukemaan kampanjasta lisää verkkosivuille.

Tutustu myös näihin

Äkilähtö

Miksi ottaa äkkilähtö Kanarialle, kun voi ottaa äkilähdön lähelle? Äkilähtö-kampanja on visuaaliselta ilmeeltään raikas ja brändin mukainen. Yhteistyö Visual Fridayn

Saammeko auttaa luomaan yrityksestänne upean?

Visual Friday on lämminhenkinen ja ketterä mainostoimisto, jolle luovuus on elämäntapa. Rautainen tiimimme koostuu kokeneista konkareista sekä nuorista timanteista. Saammeko auttaa luomaan yrityksestänne upean?

Jätä meille viesti. Otamme yhteyttä pikimmiten!