Brändi-ilme, brändiviestintä, verkkosivut, sisällöntuotanto, valokuvaus

Siemen Forelia

Projektin tavoitteena oli Siemen Forelian brändin yhtenäistäminen osaksi Metsähallituksen brändistrategiaa, tiedon tehokkaampi välittäminen toiminnasta, jalostetuista siemenistä ja palveluista sekä myynnin ja markkinoinnin väylien selkeytys. Loimme Siemen Forelialle brändin, joka viestii yhtenäisesti sekä yhteyttä suurempaan konserniin että omaa identiteettiä ja itsenäistä toimintaa.

Kasvatamme huomista

Hyvistä siemenistä kasvaa terveitä metsiä

Siemen Forelia on Pohjoismaiden johtava jalostettuihin metsäpuiden siemeniin erikoistunut toimija. Siemen Forelia tuottaa siemenviljelyksillä geneettisesti korkealaatuisia metsäpuiden siemeniä. Siemen Forelia on ainoa toimija, jonka siemenviljelysten lähialueet ulottuvat Suomen etelärannikolta Sodankylän korkeudelle saakka. Työn merkityksellisyys on terveiden ja monimuotoisten metsien säilyttämisestä tänään ja tulevaisuudessa. 

Siemen Forelia on Pohjoismaiden johtava jalostettujen siementen asiantuntija

Siemen Forelia kasvattaa huomista osana Metsähallitusta. Metsähallituksen ydinviesti “Kasvatamme huomista” kuvastaa Siemen Forelian ideologiaa ja missiota, jossa hyvistä siemenistä kasvatetaan terveitä metsiä nyt ja tulevaisuudessa. Palvelut on suunnattu metsäalan toimijoille, taimitarhoille ja metsänomistajille.   

“Ollaan todella tyytyväisiä projektiin ja sen lopputulokseen. Yhteistyö Visual Fridayn kanssa osoitti sen, että kyllä kehä kolmosen ulkopuolella osataan myös.”
– Marko Tynkkynen

Mikä projektin tavoite oli?

  • Siemen Forelian brändin yhtenäistäminen Metsähallituksen brändiin
  • Tiedon välittäminen toiminnasta, jalostetuista siemenistä ja palveluista
  • Myynnin ja markkinoinnin väylien selkeytys

Huomisen kasvattaminen seuraavia sukupolvia ajatellen on ehkäpä aidompaa kestävää kehitystä kuin yleisesti on totuttu. Jalostettujen siementen tuottaminen on myös erikoisala, joka pohjautuu tutkimustietoon. Projektin tavoitteena oli yhtenäistää ja nykyaikaistaa ilmettä sekä välittää tietoa Siemen Forelian toiminnasta, jalostetuista siemenistä ja palveluista saavutettavuuden vaatimukset täyttäen ymmärrettävästi ja erilaiset sidosryhmät huomioiden. Myynnin ja markkinoinnin väylät haluttiin selkeyttää niin, että erilaiset asiakaspolut olisivat mahdollisimman hyvin ohjattuja. Koska Siemen Forelian toiminta liittyy alaan, jossa on myös poliittisesti moninaisia näkemyksiä, yhtenä tärkeänä viestinnän tavoitteena oli säilyttää myös objektiivisuus ja neutraalius tiedonvälittämisessä.

Näin luotiin yhtenäinen brändi yritykselle, joka on osa suurempaa konsernia toimien itsenäisesti ja valtakunnallisesti.

Mitä projektissa tehtiin?

  • Brändi-ilme
  • Brändiviestintä
  • Verkkosivut
  • Sisällöntuotanto
  • Valokuvaus

Yhteinen projekti alkoi kattavilla pohjatöillä, jossa tutustuimme Siemen Forelian toimintaan ja jalostettuihin metsäpuiden siemeniin. Määrittelimme Siemen Forelialle brändi-identiteetin, tutustuimme Metsähallituksen brändistrategiaan ja lopulta sovitimme kaksi kokonaisuutta yhteen. Projektissa työskenneltiin läheisesti Siemen Forelian ja Metsähallitus-konsernin kanssa. Metsähallituksen olemassaolevan brändistrategiaa ja brändikäsikirjaa hyödyntäen ja soveltaen loimme Siemen Forelialle brändin, joka viestii yhtenäisesti sekä yhteyttä suurempaan konserniin että omaa identiteettiä ja itsenäistä toimintaa. Brändi-identiteetin valmistuttua toteutimme brändivalokuvaukset Siemen Forelian Saarijärven karistamolla ja Rovaniemen siemenkeskuksella. Toteutimme hakukoneoptimoidut verkkosivut ja sisällöntuotannon sekä jalkautimme brändi-ilmeen uusille sivuille.

Saammeko auttaa luomaan yrityksestänne upean?

Visual Friday on lämminhenkinen ja ketterä mainostoimisto, jolle luovuus on elämäntapa. Rautainen tiimimme koostuu kokeneista konkareista sekä nuorista timanteista. Saammeko auttaa luomaan yrityksestänne upean?

Jätä meille viesti. Otamme yhteyttä pikimmiten!