LASITUSPALVELU PIHLAVAMÄKI

brändistrategia | verkkosivut | luova tuotanto

Lasituspalvelu Pihlavamäki tilasi meiltä brändityön eheän markkinoinnin mahdollistamiseksi. Heti alusta asti oli selvää, että tälle taidokkaalle porukalle oli tärkeintä pysyä asiakkailleen lähestyttävänä. Huolimatta hyvin spesifistä alasta ja harvinaisesta lasin käsittelyn taidosta he eivät missään nimessä halunneet kuulostaa tai näyttää niin prameilta, ettei tavallinen talliainen uskaltaisi tuoda heille rikkoutunutta lyhdyn lasia vaihtoon.

Siksi loimme yhdessä sellaisen yrityksen ilmentymän, joka on tavallinen ja lähestyttävä – sekä sopivan huumorintajuinen. Suunnittelussa hyödynsimme jokatyyppi-brändiarkkityyppiä. Teimme rohkeita valintoja puhekielisyyden, kuvamaailman ja värien suhteen, mutta niistä jokainen valikoitui aidoista asioista. Esimerkiksi punainen väri vedettiin hatusta – siis piposta, jota Harri Pihlavamäki tykkäsi käyttää ja mistä hänet tunnistettiin työmailla ja kylillä.