Rekka Group
Life on a highway
Kuljetusalalla on pitkät perinteet Suomessa ja maailmalla. Ajan myötä muotoutuneissa tavoissa tehdä työtä on paljon hyvää ja säilytettävää, mutta myös asioita, joiden on aika muuttua ja kehittyä. Näin koettiin K-S Bulkilla, kun yritys aloitti sisäisen kehitystyönsä. Yritys uudisti itseään sisältäpäin ja valtava työ haluttiin viestiä tehokkaasti niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. K-S Bulk halusi erottuvan, rohkean ja perinteistä poikkeavan brändin, mikä kuvastaa heidän missiotaan ja tapaa tehdä asiat toisin. Niinpä aloitimme yhdessä brändimatkan valtatiellä.
- brändi-identiteetti
- verkkosivut
- sisällöntuotanto
- brändivalokuvaus
- brändivideo, Agalma Films
Sort of like a typical transport company
Ennen kuin Rekka Group perustettiin, kuljetusyhtiöitä oli jo olemassa. Niin kauan, kun ihmiskunnalla on ollut mitään kuljetettavaa on, noh, kuljetettu, ja sitä ovat tehneet ihmiset, jotka ovat saaneet siitä vastineeksi jotakin. Rekka Groupissa toteutuvat aika lailla samat perusperiaatteet. Tässä ei siis pitäisi olla mitään erityisen kiinnostavaa.
We are sort of like a typical transport company. Well yes, we area transport company, but a little bit different.
“Arvostan laadukasta visuaalista ilmettä, sillä yksi kuva voi kertoa enemmän kuin tuhat sanaa. Siksi yhteistyömme alkoi Visual Fridayn kanssa ja lopputulosta voittekin ihailla nettisivuilla. Työskentely oli mutkatonta ja ajatukset säkenöivät yhdessä. Minulla saattoi olla jokin idean alku, mutta VF:n porukka sai sen kirkastettua ja eloon. Tilasin uuden brändin ja uudet nettisivut, mutta koen että sain niin paljon enemmän. Etsimme vastauksia yrityksen sisällä kysymyksiin, joita VF esitti meille. Se pakotti meidätkin miettimään mitä me ollaan ja miten me tehdään. Emme ikinä olisi löytänyt tuota tarinaa itse. Näin valtava brändimuutos on myös sisäisesti rankka prosessi, siksi alkuun suunniteltu aikataulu venyi meidän puolelta jopa 2 kuukautta. Yrityksen uusi nimi vaati sisäistä sulattelua, rekkojen värit isoja päätöksiä, brändijuhlassa esiteltävä rekka-auto olikin myöhässä. Mutta VF eli mukana meidän arjessa ja tuki muutoksen läpiviemisessä. Ensimmäinen askel muutokseen lähtee omasta päätöksestä. Ja kun halutaan tehdä jotain isoa ja rohkeaa, voin todella suositella Visual Fridayta mukaan matkalle. Meidän matka Rekka Groupilla on vasta alussa, mutta siitä tulee upea kasvumatka, voin jo nyt tuntea sen. Tästä tarinasta puhutaan vielä.”
Suvi Widgren, kehitysjohtaja, Rekka Group
We are from Finland
Rekka Group tulee Suomesta. Maasta, jonka toiset mieltävät junttien pikkukyläksi, toiset jääkarhujen ja joulupukin kodiksi. Otamme mieluummin jälkimmäisen. Alastoman saunakulttuurinkin tiedetään tulevan täältä. Jos kuvittelet meidät Skandinaviaan kuuluvaksi, ajattelet meidän olevan moderneja ja hyvännäköisiä. Sitä me olemmekin.
We are sort of like a typical transport company and we are from Finland.
Your way is our way
Kuljetusala on jo liian pitkään kärsinyt possumunkinmuotoisesta muotista. Siitä, että sen rekkakuskin on oltava ukko, jonka vitamiinit tulevat hillosta. Siitä, että ollakseen ammattitaitoinen, laadukas ja vakavasti otettava yritys, on oltava mitäänsanomaton. Siitä, ettei rekkakuskin hyvinvoinnilla ole väliä, kun ahkerat ammattilaiset painaa työtä muutenkin. Siitä, että toimimattomat järjestelmät pidetään yllä siksi, kun niin on aina tehty. Siitä, ettei kuljetusalan tarvitse katsoa tulevaan, vaikka muu maailma on jo siellä. Me vapautimme itsemme tästä muotista ja kuljemme samaan suuntaan kuin sinä.
We are sort of like a typical transport company and your way is our way (you are heading forward, right?).
We carry a better tomorrow
Rakennamme parempaa tulevaisuutta ihmisille ja ympäristölle. Kutsumme mukaan ne, jotka ajavat mieluummin etupenkillä kuin istuvat takana. Meidän mielestä paremmassa huomisessa voidaan hyvin ja tehdään asioita paremmin kuin aiemmin. Siellä ollaan siis opittu jotakin. Parempi tulevaisuus on mielestämme hyvinvointia. Ajattelemme sitä rekan rattina: se on kiinni koneessa, mutta sitä ohjaa ihminen. Siksi rekka on meillä vain väline. Kaikki lähtee ihmisestä.
We are sort of like a typical transport company and we carry a better tomorrow.
Aiheesta muualla:
Rekka Group irrotti itsensä perinteisestä kuljetusalan muotista