Kuinka tehdään sisältömarkkinointia liiketoiminnan näkökulmasta
Täytä lomakkeen tiedot, niin saat oppaan kuinka tehdään sisältömarkkinointia liiketoiminnan näkökulmasta!
"*" näyttää pakolliset kentät

Tuloksellista sisältömarkkinointia
Rakenna luottamusta sisältömarkkinoinnilla
Sisältömarkkinointi tarkoittaa sitä, että asiakkaille jaetaan arvokasta, merkityksellistä ja johdonmukaista sisältöä, joka ihastuttaa ja sitouttaa. Sisältömarkkinointi ei ole perinteistä mainontaa vaan sen tavoitteena on tuoda asiakkaat luoksenne, ei jahdata heitä.

Sisältömarkkinointi, joka helpottaa arkeasi ja tuo tuloksia – kuukausimaksullisena palveluna
Selkeä kuukausipalvelu tuo markkinointiin jatkuvuutta ja näkyvyyttä. Terävällä strategialla, sisältösuunnitelmalla ja erottuvilla sisällöillä yrityksesi valloittaa sydämiä ihmisten arjessa ja ohjaa heitä ostopäätösten pariin. Tämän kaiken tekee sujuvaksi kokenut tiimimme ja oma studiomme, jossa pystymme kätevästi tuottamaan monipuolista visuaalista materiaalia nopeasti muuttuviin tarpeisiin.
Näillä sisältömarkkinoinnin keinoilla hurmaamme asiakkaanne yhä uudelleen
Blogit
Jaetaan hyödyllistä tietoa, inspiroivia tarinoita ja näkemyksiä, jotka sitouttavat ja kiinnostavat. Ja joita myös hakukoneet arvostavat.
Oppaat
Rakennetaan luottamusta ja pitkäkestoista hyötyä, vahvistetaan asiantuntijamielikuvaa, ohjataan asiakasta ostopolulla ja kerätään liidejä.
Somejulkaisut
Tehdään brändistänne näkyvä, kiinnostava ja helposti lähestyttävä. Lisätään näkyvyyttä, sitoutumista ja vuorovaikutusta kiinnostavilla ja erottuvilla sisällöillä.
Uutiskirje
Rakennetaan luottamusta viestimällä henkilökohtaisesti heille, jotka ovat jo kiinnostuneita yrityksestänne. Säännöllisellä ja kiinnostavalla uutiskirjesisällöllä pysymme mielissä ja vahvistamme brändiä.
Asiakaslehti
Syvennetään asiakassuhdetta ja tarjotaan lisäarvoa. Erottaudutaan kilpailijoista kiinnostavalla konseptilla. Tarjotaan asiakkaillenne arvokasta tietoa ja hetken hengähdys digikanavista.
Videot
Tehdään tarinanne näkyväksi ja kuuluvaksi. Kurkitaan myös laatikon ulkopuolelle – ei hyödynnetä videoita pelkästään somekanavissa vaan myös verkkosivuilla, uutiskirjeessä ja esitysmateriaaleissa.
Valokuvat
Kaikki tarvittava kuva- ja videosisältö syntyy tehokkaasti meidän inhouse-kuvaajien, luovan tiimin ja oman studiotilan avulla. Nopeasti ja suunnitelmallisesti – suoraan teidän kanaviin ja kampanjoihin.
Sisältömarkkinoinnilla rakennetaan luottamusta ja pitkäaikaisia asiakassuhteita
Näin sujuvasti homma etenee:
Aloituksen jälkeen jatketaan toistamalla kohdat 3-5 joka kuukausi.
1.
Aloituspalaveri
2.
Sisältöstrategia & sisältösuunnittelu seuraavalle kuukaudelle
3.
Kuvauspäivä, jolloin kuvataan sisältöihin tarvittavat videot ja/tai valokuvat
4.
Materiaalien tuottaminen ja julkaisu sovittuihin kanaviin
5.
Kuukausipalaveri (seuraavan kk suunnitelma & edellisen kk tulokset)
Haluatko ymmärtää paremmin, miten sisältömarkkinointi tukee liiketoimintaa?
Tiivis, käytännönläheinen ja visuaalisesti viimeistelty oppaamme antaa sinulle vastauksia. Lataa omasi tästä.

Asiakkaidemme kokemuksia yhteistyöstä
Sisältömarkkinointi FAQ
Sisältömarkkinointi on strateginen keino tavoittaa ja vakuuttaa kohderyhmänne kiinnostavilla ja hyödyllisillä sisällöillä, jotka ohjaavat heitä toimintaan, joka tukee liiketoimintanne kasvua.
Sisältömarkkinointi johtaa asiakkaanne luottamusta rakentavasti ostopolulla, ilman että hän kokee tulleensa “myydyksi”. Prosessi etenee näin: Houkuttele sisällöillä → Sitouta monikanavaisesti → Saa asiakkaaksi → Pidä ja rakenna uskollisuutta jatkuvilla sisällöillä
Sisältömarkkinointi toimii ihan kaikilla toimialoilla! Hyvä lähtökohta on miettiä millaisia kysymyksiä te usein saatte asiakkailtanne, mitkä asiat askarruttavat tuotteessa / palvelussanne, mitkä ovat tyypillisimmät ostamisen esteet. Tarinat yrityksen kulissien takaa kiinnostavat aina. Ihmisten esiin tuominen tekevät yrityksestänne helpommin lähestyttävän ja tutumman.
Me autamme juuri teidän asiakkaita kiinnostavien sisältöjen suunnittelussa!
Mittarit riippuvat toimialasta ja tavoitteista mutta tyypillisesti seuramme verkkoliikennettä, konversioita, liidejä, näyttökertoja, katseluaikaa, sitoutumista somekanavissa, uusia uutiskirjeen tilaajia, uutiskirjeen avaamisprosenttia jne.
Sisältömarkkinoinnin projekteissa tyypillinen kuukausibudjetti on 3000-7000€, riippuen tavoitteista ja tuotettavien sisältöjen määrästä. Ole rohkeasti yhteydessä, usein pystymme rakentamaan erilaisiin budjetteihin sopivan ratkaisun!
Sisältömarkkinoinnin tulokset eivät yleensä näy heti, koska sen teho perustuu luottamuksen ja asiakassuhteen rakentamiseen ajan myötä.
Yleisiä aikatauluja:
- Lyhyen aikavälin tulokset (0–3 kk)
- Lisääntynyt liikenne verkkosivuille somen ja uutiskirjeiden kautta
- Ensimmäiset sitoutumiset, kommentit ja jaot sosiaalisessa mediassa
- Keskipitkän aikavälin tulokset (3–6 kk)
- Hakukonenäkyvyyden parantuminen, orgaanisen liikenteen kasvu
- Liidien kertyminen esimerkiksi oppaiden tai somen kautta
- Bränditunnettuuden vahvistuminen kohderyhmän keskuudessa
- Pitkän aikavälin tulokset (6–12 kk ja yli)
- Asiakkaiden luottamuksen ja uskollisuuden vahvistuminen
- Säännöllinen liidivirta ja korkeampi konversioaste
- Brändistä tulee alalla tunnistettu ja arvostettu toimija
Aloituksen jälkeen riittää yksi kuukausipalaveri ja nopea kommenttikierros kun sisällöt tulevat teille hyväksyttäväksi. Joskus saattaa kutsu käydä myös kameran eteen mutta tämä ei ole välttämätöntä.
Hoidamme sisältöstrategian ja -suunnitelman lisäksi myös koko tuotannon: tekstisisällöt, kuvaukset, julkaisun ja jakelun.
Palvelussamme ei ole aikaan sidottua sitoutumispakkoa. Voit lopettaa palvelun koska tahansa (emme kuitenkaan usko, että haluat ;)). Suosittelemme kokeilemaan palvelua min. 4-6kk, jotta voimme nähdä ensimmäisiä luotettavia tuloksia.
Jos tavoitteena on nopea some-hype ilman pitkän aikavälin suunnitelmaa, sisältömarkkinointi ei todennäköisesti ole oikea ratkaisu.
Meillä on pitkä ja vahva kokemus brändien kehittämisestä. Siksi keskitymme erityisesti siihen, että sisällöt ovat teidän brändinne mukaisia ja tyylisiä sekä viestinnällisesti, että visuaalisesti. Emme tee samalla kaavalla kaikille.
Meillä on kokeneet inhouse kuvaajat, joten pääsemme ripeästi suunnitelmasta tuotantoon. Oma studiotila tekee prosessista erityisen joustavan. Studiossa voimme toteuttaa nopeatkin ideat oli kyse videosta tai valokuvista. Monipuolinen rekvisiitta sekä stailaus- ja lavastustaidot takaavat, että lopputulos on visuaalisesti kiinnostava ja brändinne mukainen. Tulemme kuitenkin mielellämme myös teille kuvaamaan.
Emme tee pelkkää somea (sitä paljon kylläkin) vaan teemme sisältömarkkinointia monikanavaisesti, jolloin markkinoinnin ja viestin teho paranee. Suunnittelemme juuri teille toimivimmat kanavat ja sisällöt.




